GrillFEST :D

Nu måste jag uppdatera lite om helgen alltså.

Lördag efter jobbet kommer Danne och hämtar mig och så säger han:
- "Jag och Emma ska ha Simpsonsmaraton ikväll :P "
...och jag som var på bra humör tänkte jag då :( Vem se Simpsons en lördag? Måste va ett av dom sämre sätten att spendera veckans bästa kväll på tror jag.
Iaf tvättade jag lite och sen gick vi över till Dennis där han och Emma satt och åt grillat. Jag gnällde lite om deras maraton och sen gnällde jag lite till och lite till.
Som tur var kände emma också för att hitta på nått roligt bus iaf, så efter mkt tankeverksamhet och lite övervägande så bestämde vi oss för att fara till Karlberg och grilla och "dricka till vi kryper bland kottarna" :D

Vi styrde först alkoholen sen Erik och sen även Barran (med lite övertalning om hockeyn och fixande av radio). Sen for vi och handlade batterier på OK, hämtade radion hos fam. Lidman och sen tillbaka till Dennis och tvingade danne att följa med och grilla å va våran driver :D
Så bar det äntligen av lite alkohol, lite korv, lite ketchup och en skriva tog jag med och så åkte till till Karlberg. 

När vi väl var där kom danne på att han också ville dricka så han vände om hemåt och hämtade alkohol medan vi började dricka. Dock så upptäckte jag och emma ganska snart att vi inte hade så mkt vin och att det rosa äcklet smakade skit! Så vi kom på den braiga idén att halsa lite vin istället. Har vi bestämt oss för att krypa bland kottarna så har vi :P

image52    image53
Före & Efter (Dock alkoholmissbruk att halsa nått så gott som vin)


Danne kom då tillbaka med alkohol och ett leende på läpparna och så blidde det sång och dans och hela fallerullan :D Dennis och Katti kom också, nyktra men glada och förgyllde vår kväll ytterligare, medan jag plågade deras öron en smula :P Men sånt får man faktisk tåla när man frivilligt  ansluter sig till vårat lilla "gääääng".

Ne nu måste jag börja fatta mig kort börjar bli ett jobbigt lång blogginlägg...

* Jullan kom förbi en sväng
* Anton kom med Taxi och joinade partyt
* Emma klättrade på tak
* Anneli klättrade nästan på tak
* Vi uppträdde på scenen :D
* Danne och Barran uppträdde massor med "Inatt Inatt"
* Anneli och Emma kröp bland kottar
* Erik och Anneli höll på att elda upp byxorna
* Anneli fick till slut grilla korv
* Alla sjöng
* Alla dansade på bänkarna
* Alla skrattade
* Alla var lite allmänt psykade
* Alla for hem, nöjda och glada

+ massor med saker jag jusst glömde.
Kanske få en flashback... då uppdaterar jag * 100


Fruktansvärt rolig och minnesvärd kväll, allt blir bäst när man gör det spontant :D





TJINGTJING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback